Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada towards equity in mathematics education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Colección
advances in mathematics education
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
597
ISBN
3642277012
ISBN13
9783642277016

towards equity in mathematics education (en Inglés)

Helen Forgasz Ferdinand Rivera (Eds.) (Autor) · · Libro Físico

towards equity in mathematics education (en Inglés) - helen forgasz ferdinand rivera (eds.)

Libro Nuevo

$ 189.28

$ 378.56

Ahorras: $ 189.28

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "towards equity in mathematics education (en Inglés)"

this volume gathers together twenty major chapters that tackle a variety of issues associated with equity in mathematics education along the dimensions of gender, culture, curriculum diversity, and matters of a biological nature. the pursuit of equity in mathematics education is an important concern in the history of the present. since there is no doubt about the significant role of mathematics in almost every aspect of life, it means that all individuals regardless of sex, in any age range, and in whatever context need to be provided with an opportunity to become mathematically able. the publication of this springer volume on equity in mathematics education is situated at a time when there is strong and sustained research evidence indicating the persistence of an equity gap in mathematics, which has now enabled the mathematics education community to engage in a discourse of access for all. 

the research studies that are reported and discussed in the volume have been drawn from an international group of distinguished scholars whose impressive, forward-looking, and thought-provoking perspectives on relevant issues incite, broaden, and expand complicated conversations on how we might effectively achieve equity in mathematics education at the local, institutional, and systemic levels. further, the up-to-date research knowledge in the field that is reflected in this volume provides conceptual and practical outlines for mechanisms of change, including models, examples, and usable theories that can inform the development of powerful equitable practices and the mobilization of meaningful equity interventions in different contexts of mathematics education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes