Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teacher Education and the Pursuit of Wisdom: A Practical Guide for Education Philosophy Courses (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
382
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781433145391
Categorías

Teacher Education and the Pursuit of Wisdom: A Practical Guide for Education Philosophy Courses (en Inglés)

Sean Steel (Autor) · Peter Lang Publishing Inc · Tapa Blanda

Teacher Education and the Pursuit of Wisdom: A Practical Guide for Education Philosophy Courses (en Inglés) - Sean Steel

Libro Nuevo

$ 139.98

$ 215.36

Ahorras: $ 75.37

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 60 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teacher Education and the Pursuit of Wisdom: A Practical Guide for Education Philosophy Courses (en Inglés)"

Teacher Education and the Pursuit of Wisdom takes its readers into the deep waters of investigating teaching not simply as a profession but as a precious "way of life." The author begins by investigating the nature of teaching as both an "active" and a "contemplative" endeavor and inquires into the resonance between the nature of teaching on the one hand and what has been said classically about genuine philosophizing on the other hand. Having laid the groundwork for students to be able to recognize this intimate connection, readers are next challenged to take up the notion of teaching as a "way of life" in the pursuit of wisdom experimentally and to record their observations in a personalized journal format. Thorough explanations are provided concerning the value of journaling for self-knowledge, and exemplar texts by master journal writers are discussed. This book is designed for use as a primary textbook in philosophy of education courses. Instructors will find it helpful as a means to organize engaging classes at both the undergraduate and graduate levels for genuine philosophic practices and inquiry. It contains a well-defined program of work that is modelled upon the latest research concerning "authentic task design." Its rich experimental approach is replete with a broad array of learning tasks, assessment tools, and practices that are aligned with the competencies-based approach taken in most professional certification and BEd Programs.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes