Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Multiculturalism, Dialectical Thought, and Social Justice Pedagogy: A Study from the Borderlands (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
150
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.0 cm
Peso
0.39 kg.
ISBN13
9781681238104

Multiculturalism, Dialectical Thought, and Social Justice Pedagogy: A Study from the Borderlands (en Inglés)

Daniel Ian Rubin (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Dura

Multiculturalism, Dialectical Thought, and Social Justice Pedagogy: A Study from the Borderlands (en Inglés) - Rubin, Daniel Ian

Libro Nuevo

$ 166.43

$ 256.04

Ahorras: $ 89.61

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 87 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 29 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Multiculturalism, Dialectical Thought, and Social Justice Pedagogy: A Study from the Borderlands (en Inglés)"

This monograph lays out a qualitative, collective case study designed to assess how students in a secondary Latina/Latino Literature class began to think dialectically about issues of social justice. By using various methods of data collection, I ascertained how the students' thoughts and perceptions of Latinas/Latinos in this country changed over the course of the study. I introduced the students to both print and nonprint texts (e.g., news articles, documentary films) which, when presented through Karl Marx's dialectical method, helped them see social justice issues, such as racism, poverty, and subjugation, more clearly and critically. After analysis, several important themes emerged from the data: stereotyping and invisibility in the media, immigration, the notion of power, racism and discrimination, education, anger and frustration, and questioning. By the end of the Latina/Latino Literature class, all of the students in the study were able to identify particular social justice issues, explain the historical context which framed the current debates (e.g., immigration reform), and articulate their opinions of the issues. Each student participant started to use social justice terminology, which I introduced and used frequently in class (e.g., equity), and these words became a part of the students' everyday vocabularies. Furthermore, by the completion of the class, the student participants began to realize that they had their own individual voices and could help transform societal issues in order to make the United States more equitable for all.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes