Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Motivational Profiles in Timss Mathematics: Exploring Student Clusters Across Countries and Time (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
144
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 0.9 cm
Peso
0.23 kg.
ISBN13
9783030261856

Motivational Profiles in Timss Mathematics: Exploring Student Clusters Across Countries and Time (en Inglés)

Michalis P. Michaelides (Autor) · Gavin T. L. Brown (Autor) · Hanna Eklöf (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Motivational Profiles in Timss Mathematics: Exploring Student Clusters Across Countries and Time (en Inglés) - Michaelides, Michalis P. ; Brown, Gavin T. L. ; Eklöf, Hanna

Libro Nuevo

$ 71.10

$ 142.21

Ahorras: $ 71.10

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 58 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Motivational Profiles in Timss Mathematics: Exploring Student Clusters Across Countries and Time (en Inglés)"

This open access book presents a person-centered exploration of student profiles, using variables related to motivation to do school mathematics derived from the IEA's Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) data. Statistical cluster analysis is used to identify groups of students with similar motivational profiles, across grades and over time, for multiple participating countries.While motivational variables systematically relate to school outcomes, linear relationships can obscure the diverse makeup of student subgroups, each with varying combinations of motivation, emotions, and attitudes. In this book, a person-centered analysis of distinct and meaningful motivational profiles and their differences on sociodemographic variables and mathematics performance broadens understanding about the role that motivation characteristics play in learning and achievement in mathematics. Exploiting the richness of IEA's TIMSS data from many countries, extracted clusters reveal consistent, as well as certain nuanced patterns that are systematically linked to sociodemographic and achievement measures. Student clusters with inconsistent motivational profiles were found in all countries; mathematics self-confidence then emerged as the variable more closely associated with average achievement. The findings demonstrate that teachers, researchers, and policymakers need to take into account differential student profiles, prioritizing techniques that target skill and competence in mathematics, in educational efforts to develop student motivation.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes