Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Japanese Education: Made in the U. S. A. (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1991
Idioma
Inglés
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0275938999
ISBN13
9780275938994
N° edición
1

Japanese Education: Made in the U. S. A. (en Inglés)

Nicholas Haiducek (Autor) · Praeger · Tapa Dura

Japanese Education: Made in the U. S. A. (en Inglés) - Nicholas Haiducek

Libro Nuevo

$ 133.89

$ 205.98

Ahorras: $ 72.09

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 64 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Japanese Education: Made in the U. S. A. (en Inglés)"

The Japanese educational system has become an object of growing dissatisfaction among Japanese students and parents, due to its suppression of intellectual creativity and its elitist examination process, and some Japanese educators are looking at the American system of higher education as a model of a viable alternative. According to Nicholas J. Haiducek, although the current efforts to develop branch schools of American colleges and universities in Japan are consistent with Japan's penchant for borrowing and adapting information and technology, Japanese and American expectations concerning the goals of these endeavors differ greatly and thereby constitute significant obstacles to their success. By outlining the historical facts and the ideological motivations that define the Japanese educational climate and the American perspective, this work increases awareness of the conflicting purposes at work and tries to stimulate informed communication between the two countries.The study examines America's current educational presence in Japan by placing it within the historical framework of previous Japanese efforts to accumulate knowledge. The analysis then proceeds to discuss Japanese and American cross-purposes within the Japanese educational system, demonstrating why certain programs are not feasible in Japan and emphasizing the necessity for American program developers to accurately evaluate the nature of Japan's educational needs. The success of joint Japanese and American initiatives through the development of more effective programs seems within reach. The study concludes with an encouraging look at the economic feasibility of these ventures for both countries and the humanitarian implications of such international cooperation.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes