Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada James Ellroy and Voyeur Fiction (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.7 x 2.0 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9781498565806

James Ellroy and Voyeur Fiction (en Inglés)

Nathan Ashman (Autor) · Lexington Books · Tapa Dura

James Ellroy and Voyeur Fiction (en Inglés) - Ashman, Nathan

Libro Nuevo

$ 192.83

$ 296.67

Ahorras: $ 103.83

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "James Ellroy and Voyeur Fiction (en Inglés)"

James Ellroy is an acclaimed yet controversial popular novelist. Since the publication of his first novel Brown's Requiem in 1981, Ellroy's eccentric "Demon Dog" persona and his highly stylized, often pornographically violent crime novels have continued to polarize both public and academic opinion. This book addresses the voyeuristic dimensions of Ellroy's fiction, one of the most significant yet underexplored issues in his work. Focusing exclusively on Ellroy's two collections of epic noir fiction, The L.A. Quartet and The Underworld U.S.A. Trilogy, it critically reflects on a vivid preoccupation with eyes, visual culture, and visual technologies that spans across both these bodies of work. Using a combination of psychoanalysis and postmodern and cultural theory, Nathan Ashman argues that Ellroy's fiction traces the development of the voyeur from a deviant and perverse "peeping tom" into a recognizable, contemporary "social type," a paranoid and obsessive viewer who is a product of the decentered and hallucinatory "cinematic" world that he inhabits. In particular, James Ellroy and Voyeur Fiction illuminates a convergence between voyeurism and recurring patterns of "ocularcentric crisis" in Ellroy's texts, as characters become continually unable to understand or interpret through vision. Alongside a thematic analysis of obsessive watching, Ashman also argues that Ellroy's works--particularly his later novels--are themselves voyeuristic, implicating the reader in these broader narrative patterns of both visual and epistemophilic obsession.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes