Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Informal Teaching and Learning: A Study of Everyday Cognition in a Greek Community (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
202
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138972728
N° edición
1

Informal Teaching and Learning: A Study of Everyday Cognition in a Greek Community (en Inglés)

Rosemary C. Henze (Autor) · Rosemary Henze (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Informal Teaching and Learning: A Study of Everyday Cognition in a Greek Community (en Inglés) - Henze, Rosemary C. ; Henze, Rosemary

Libro Físico

$ 75.82

$ 116.65

Ahorras: $ 40.83

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Informal Teaching and Learning: A Study of Everyday Cognition in a Greek Community (en Inglés)"

Based on an ethnographic study conducted in a Greek community, this book celebrates the small ways people teach and learn while they are engaged in other, supposedly more important, activities. By examining the intricate ways in which knowledge and skills of everyday life are transmitted, it shows how family, community, and culture shape the cognitive world of learners. Beginning with a rich description of the community and its culture, the book then focuses on six contrasting episodes of informal instruction. Video and audiotaped scenes of learning to dance, learning to perform the healing art of cupping, and learning about kinship, for example, provide material for detailed analyses. The book demonstrates the interplay of culture and learning by exploring how the cultural theme of struggle and the use of different interpretive frames shaped informal instruction in this community and how, at the same time, processes of informal teaching and learning contributed to the evolving construction of culture by its members. Interpretive framing emerges as a key concept that studies of situated cognition must consider. Since formal and informal instruction are closely linked, the culturally specific ways of teaching and learning shown in informal instruction will help all educators meet the needs of diverse student bodies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes