Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Freud, Lacan, Zizek and Education: Exploring Unconscious Investments in Policy and Practice (Education and Social Theory) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
190
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780815362814
N° edición
1

Freud, Lacan, Zizek and Education: Exploring Unconscious Investments in Policy and Practice (Education and Social Theory) (en Inglés)

Libro Nuevo

$ 158.26

$ 243.48

Ahorras: $ 85.22

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Freud, Lacan, Zizek and Education: Exploring Unconscious Investments in Policy and Practice (Education and Social Theory) (en Inglés)"

All areas of education policy and practice are driven by unconscious investments in ignorance, or idealised images of transformation of the individual, society and economy. The promise of fulfilment and associated threats of disappointment or destruction tend to dominate conscious accounts of education. Other more vulnerable or unspeakable aspects of our engagements with education are covered over when we account for learning, and justify teaching as professionals, policy makers and researchers; but they leak out in slips, lapses, emphasis, paradox and contradiction. Freud’s account of resistance and repetition; Lacan’s theorisation of the role of language and desire; and Zizek’s elaboration of these ideas in a theory of ideology and enjoyment – all provide tools for exploring the vulnerable, uncomfortable and often surprising other side of education: the hidden, unconscious and unspoken desires that we invest in educational institutions and practices. This collection offers glimpses of this other side of education produced in empirical studies using a variety of methodological approaches: practice-based theoretical speculation, policy analysis, ethnography, interviews and free associative methods, as well as ideological critique of the field of critical educational practice and research. The book foregrounds political and unconscious aspects of investments in the fields of education and educational research. The chapters in this book were originally published as articles in Taylor and Francis journals.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes