Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Curriculum and the Generation of Utopia: Interrogating the Current State of Critical Curriculum Theory (Routledge Research in Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
338
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367458546
N° edición
1

Curriculum and the Generation of Utopia: Interrogating the Current State of Critical Curriculum Theory (Routledge Research in Education) (en Inglés)

JoÃO M. Paraskeva (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Curriculum and the Generation of Utopia: Interrogating the Current State of Critical Curriculum Theory (Routledge Research in Education) (en Inglés) - JoÃO M. Paraskeva

Libro Nuevo

$ 121.74

$ 243.48

Ahorras: $ 121.74

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Curriculum and the Generation of Utopia: Interrogating the Current State of Critical Curriculum Theory (Routledge Research in Education) (en Inglés)"

As a follow-up to Towards a Just Curriculum Theory and Curriculum Epistemicide , this volume illuminates the challenges and contradictions which have prevented critical curriculum theory from establishing itself as an alternative to dominant Western Eurocentric epistemologies. Curriculum and the Generation of Utopia re-visits the work of leading progressive theorists and draws on a complex range of epistemological perspectives from the Middle East, Africa, Southern Europe, and Latin America. Paraskeva illustrates how counter-dominant narratives have been suppressed by neoliberal dynamics through an exploration of key issues including: itinerant curriculum theory, globalization and internationalization, as well as utopianism. Foregrounding critical curriculum theory as a vector of de-colonization and de-centralization, the text puts forth Itinerant Curriculum Theory (ITC) as an alternative form of anti-colonial, theoretical engagement. This work forms an important addition to the literature surrounding critical curriculum theory. It will be of interest to post-graduate scholars, researchers and academics in the fields of curriculum studies, curriculum theory, and critical educational research.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes