Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Century of Change in Music Education: Historical Perspectives on Contemporary Practice in British Secondary School Music (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
234
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
0.61 kg.
ISBN13
9781138323896
N° edición
1

A Century of Change in Music Education: Historical Perspectives on Contemporary Practice in British Secondary School Music (en Inglés)

Stephanie Pitts (Autor) · Routledge · Tapa Dura

A Century of Change in Music Education: Historical Perspectives on Contemporary Practice in British Secondary School Music (en Inglés) - Pitts, Stephanie

Libro Nuevo

$ 125.76

$ 193.48

Ahorras: $ 67.72

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 18 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Century of Change in Music Education: Historical Perspectives on Contemporary Practice in British Secondary School Music (en Inglés)"

Published in 2000. Education in our schools is a constant feature of media headlines, often blamed for many of society's ills. Perceived throughout the ages as civilizing force, music has a fundamental role to play in education, yet the last twenty years have seen a consistent erosion of the time and money made available to music teachers in our schools.This book is a timely reminder of how we have arrived at the current debates and challenges of music education. Stephanie Pitts charts the history of music teaching in British secondary schools over the course of the twentieth century. Each chapter looks at a significant period of music education history in which the ideas and practices of a generation were established, and refined. The main educational publications of each decade are examined, from the early by MacPherson, Somervell and Yorke Trotter to the more recent thinking of Paynter and Swanwick.The shifting perceptions of music in the school curriculum are nowhere better highlighted than in the changing focus on children's engagement with music, from the musical appreciation lessons of the 1920's and 1930's to the post-war concentration on performance and the 1970's emphasis on improvisation and composition. There and many other trends are discussed in the book, allowing today's music educators to see their own practice in its historical context.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes